Persbericht: Weijenberg investeert in zorgtechnologie van Sensara

Nieuwe investeringsronde zorgt voor groeiversnelling leverancier AI technologie voor de ouderenzorg.

Rotterdam, 6 juli 2023. Weijenberg Invest heeft een investering gedaan in Sensara, een toonaangevende organisatie die zich richt op het ontwikkelen van slimme technologie voor de zorgsector. Met deze investering zal Sensara in staat zijn om de dienstverlening verder te ontwikkelen en uit te breiden, waardoor het bedrijf zijn positie in de zorgsector kan versterken.

De ouderenzorg in Nederland kenmerkt zich op dit moment door een sterke vergrijzing van zowel de oudere als de leeftijd van het zorgpersoneel. Daarnaast neemt de zorgvraag toe terwijl ondertussen ook het tekort aan personeel verder stijgt. Terwijl op dit moment 1 op de 7 personen in Nederland in de zorg werkt, zal dit in 2040 verder moeten stijgen tot 1 op 4 in 2040. Om deze uitdagingen het hoofd te kunnen bieden heeft Sensara zorgtechnologie ontwikkeld, gebaseerd op AI (kunstmatige intelligentie) en slimme algoritmes. Hiermee levert Sensara de juiste alarmen en data-inzichten voor de ouderenzorg, van thuis tot in het verpleeghuis.

Nu ouderen langer thuis blijven wonen, ook al is bijvoorbeeld (vergaande) dementie vastgesteld, zorgt dit voor extra druk op de zorg. De timing voor de investering is daarom niet onbelangrijk: Dit is het moment om de crisis in de thuis- en wijkzorg in Nederland aan te pakken. De impuls die Weijenberg Invest hiermee levert maakt doorinvesteren mogelijk in de extramurale propositie van Sensara. Directeur van Sensara, Rutger Wichers: “Deze nieuwe investering helpt ons niet alleen financieel, maar gaat ons op meerder vlakken in staat stellen om onze groeiambities te realiseren. Hiermee zijn we een partnership aangegaan met een partij met jarenlange succesvolle ervaring in de extramurale ouderenzorg. Die kennis en expertise wenden we graag aan om de groeiambities van Sensara een extra impuls te geven.“

Weijenberg Invest is verheugd om deel uit te maken van deze spannende ontwikkeling en kijkt uit naar een langdurige samenwerking met Sensara. Daarbij levert Weijenberg Invest een unieke combinatie van kennis, financiële investering en een netwerk in de Nederlandse zorgsector die goed aansluit op de groeiambities van Sensara. Rene Weijenberg van Weijenberg Invest: “Toen ik jaren geleden voor het eerst van Sensara hoorde dacht ik, dit is de toekomst! Juiste alarmen op basis van slimme algoritmes, AI en data-inzicht. Dus toen ik recent weer met Sensara in contact werd gebracht was ik meteen positief. Wij hebben heel veel zin om zo goed mogelijk te ondersteunen bij de groeiambities van Sensara.”

Meer weten? Neem voor pers gerelateerde vragen contact op met:

Bart Kerckhoff

Marketing Manager Sensara